maandag 9 maart 2020

Vrouwendag?

Elke dag is er wel wat. Gisteren schijnt de Internationale Vrouwendag geweest te zijn. Nou, leuk hoor. Maar vandaag is het weer maandag, wasdag. 't Is toch wat. Als ik de huidige feministen zo hoor, dan denk ik telkens aan vervlogen tijden van de hippies. Verleden tijd dus. Nu roepen ze van alles en nog wat om maar in beeld te kunnen blijven. Feminisme is wat mij betreft een achterhaald verschijnsel. Ik laat vaak vrouwen voorgaan. Maar de meesten zijn daar niet van gediend. Sommigen zeggen dat ook. Er was een tijd waarin ik wat in verwarring was gebracht. Dan weer werd mijn optreden als gentleman op prijs gesteld en dan weer niet. Tja, dan denk ik : "Zoek het zelf maar uit." Neemt niet weg dat ik wel voorkomend gebleven ben, maar selectief. Vaak voor mensen van mijn generatie of ouder. En wanneer ze gehandicapt zijn.
Zo willen vrouwen nu eenmaal ook graag in deeltijd werken. Maar dat vindt men dus ook niet goed : Full time en in de directie. Laatst las ik het weer. Het ging over de constatering, dat de zorg thuis nog erg vaak door de vrouw gedaan wordt. Zeg maar de kindertjes, de was, de boodschappen, het koken etc. En dan eindigt dat bericht met de mededeling dat de meeste vrouwen dat nu eenmaal willen. Ik denk : "Wat zeur je dan?" Zo zijn er meer zaken, die vrouwen nu eenmaal willen, maar de overheid en de verlopen feministen dus niet. Het meest recente wat ik hoorde, was dat feministen meer islamitische vrouwen bij hun clubje willen hebben. Zo moeilijk lijkt me dat niet. Een kwestie van een deel van de leden naar het islamitisch geloof laten overstappen. Laat daar je stem dan maar eens horen. Ik wens je oprecht succes toe.