vrijdag 20 maart 2020

Een kwestie van inleven

Leuk, dat bepaalde winkels aparte openingstijden hebben voor ouderen / zwakken. Jammer, dat die groep wel vroeg moet opstaan. Als ik hier om me heen kijk, zie ik dat de meeste ouderen pas na 09.00 uur uit hun bed komen. Een openingstijd tussen 11.00 en 12.00 lijkt mij geschikter voor deze groep, dan 's morgens vanaf 8.00 uur. 's Avonds lijkt me helemaal uit den boze. Een kwestie van je even inleven in het leven van die groep. Natuurlijk zijn er dan ook weer niet-ouderen die dan willen winkelen / hamsteren. Het is en blijft nu eenmaal de eerst-ikke maatschappij. Er gaan nu geruchten rond dat men wil gaan zingen. "You'll never walk alone" wordt daarbij genoemd. Als ik dat lied hoor, dan zie ik een stadionramp en de aanhangers van Liverpool voor me. Beide hebben niets met het virus te maken. Hooguit het voetbalvirus. Dus mij hoor je ook niet zingen. Ik probeer in deze tijd mijn boerenverstand te blijven gebruiken en nuchter te blijven en mijn energie in nuttige zaken te steken. Zoals zorgen voor. Dat is veel beter dan al het emotionele gedoe. Wij ouderen moeten immers zien te overleven? De tijd en energie kan men beter in de groep van sociaal zwakken investeren. Maar ja, wie vraagt ons wat?