zondag 15 maart 2020

Mens erger je niet

Als ik schoolgaande kids zou hebben, dan zou ik ze vanaf morgen thuis houden. Ik hoef daarvoor niet op Rutte te wachten. Kinderen mogen dan niet of aanzienlijk minder bevattelijk te zijn voor het virus, ze kunnen ze wel overdragen. Iets waar zelfs de deskundigen van het RIVM aan voorbij lijken te gaan. Wellicht hebben die geen kinderen.
Dus vanaf morgen zitten de kinderen thuis, want een opvang is ook taboe. Ze mogen niet naar oma en opa, want die zijn vaak op leeftijd en dus gevoeliger voor het virus. Ik ben toch ook wel wat benieuwd naar de reacties van de ouders. Die zijn helemaal gewend aan het van zich afschuiven van de kids. En nu zitten ze met hen opgezadeld. Zullen die ouders er de pest in hebben? Gaan ze de hele dag zitten chagrijnen tegen hun kids? Of gaat het een uitzonderlijk leuke week worden, waarin de banden flink worden aangehaald? Ik hoop het laatste. Misschien is het handig het gezelschapsspel Mens erger je niet in de kast te laten liggen.