vrijdag 13 maart 2020

Klant onvriendelijk

Vanmorgen wilde ik een betaling doen via internetbankieren. Ik gebruik een gekoppelde identifier, een met een usb-aansluiting. Al jaren. Ik hoefde tijdens het inloggen enkel mijn pincode te gebruiken. Toen ik vanmorgen het gebruikelijk ritueel van inloggen deed, kreeg ik een keuzescherm voorgetoverd, waarin de identifier die ik al jaren gebruik ontbrak! Er kwam een keuzescherm vanwege het betalen met een QR code via de mobiele telefoon of een losse identifier. In dat scherm gebruikte ik tot vanmorgen de button voor de gekoppelde identifier. Maar nu schijnt het een losse identifier te zijn geworden. Lekker dan. Ik heb maar een losse identifier aangevraagd. Met dat ding moet ik weer codes gaan zitten intikken. Dat vind ik waardeloos. Met de gekoppelde identifier hoefde ik dat niet. Ik toetste enkel mijn pincode in.