donderdag 26 maart 2020

Ik ga nergens heen

Vandaag heb ik niet zo veel gedaan. Of beter : weinig gedaan. 's Morgens was er even wat tumult vanwege het virus. Iemand probeerde mij te benaderen. Hij bleek een journalist te zijn van een lokaal blad. Ik heb niet gereageerd, want zoals gezegd : voor ons is de kous af. We richten ons op het herstel en hopen dat ikzelf niet ernstig ziek word.
's Middags heb ik onze beide fietsen nog even nagelopen. Handremmen gesteld en de ketting en sloten wat gesmeerd. Vervolgens heb ik wat in het schuurtje gerommeld en opgeruimd. In het foute vogelkastje zijn koolmezen aan het nestelen. Ik heb me vrij koest gehouden, want echt top voel ik me niet. Het liefst zou ik willen slapen. Maar dat doe ik liever 's nachts. Al hangend op de bank dommelde ik af en toe even weg. Het tv programma dat ik probeerde te volgen, maakte dus vreemde sprongen. Die oude Engelse auto die opgeknapt werd, was zo klaar. Goed werk, mannen! De bedoeling is nog een week of wat binnen te blijven. Ik ga nergens heen.