Ik kreeg wat tekst en uitleg over de werkwijze daar. Wat mij direct opviel was de brug. Die kon 3.500 kg heffen, maar had geen oprijplaten maar vier draagarmen. Ik zag ook dat de hefhoogte beperkt was vanwege de constructie van de hefbrug. Aan de bovenkant waren beugels die de vier kolommen met elkaar verbonden. Voor de stevigheid, denk ik.
Voordat de bus de brug op ging, kreeg ik een beker koffie. Kijk, da's dan een goed begin en dus het halve werk. Na de koffie heb ik de bus in positie gereden. De eigenaar van de garage heeft de vier hefarmen gepositioneerd en toen de bus zachtjes omhoog laten gaan. Helaas kon de bus niet helemaal omhoog. Dus moest ik wat gebogen onder de bus aan de slag. Onder de bus heb ik eerst een aantal opnames gemaakt. Daarna ben ik hier en daar roestvorming gaan bestrijden. Dus dat was borstelen en spuiten met een roestomvormer. Ik zag trouwens ook, dat de remslang van de achterremmen bij het omhoog brengen van de bus vrij strak kwam te staan omdat de achteras uitveerde. Daar zou eigenlijk een langere slang op moeten. De huidige is 34 cm lang. Een slang van 40 tot 45 cm zou beter zijn, dacht ik zo.
