zaterdag 14 maart 2020

Lekker handig

Vanmorgen ontving ik een nieuwe identifier voor mijn internet bankieren. Wat denk je? Ik kreeg hetzelfde apparaat wat ik al heb, namelijk die met een usb kabel. Ik had een los apparaat besteld. Dezelfde dus gekregen. Maar ook die veroorzaakte geen verandering in het keuzescherm. De afbeelding / button voor de gekoppelde identifier kwam er niet in voor.
Ik heb toch nog even een andere webbrowser geprobeerd, maar zonder resultaat. Beide browsers zijn up-to-date, dus daaraan kon het ook niet liggen. Dus toen maar even de bank gebeld. Na een korte wachttijd kon ik mondeling mijn probleem als uitdaging aan de mevrouw van de servicedesk overhandigen. Ze zei, dat de software van de identifier aangepast moest worden. Dat had ik gisteren ook al geprobeerd op te zoeken, maar zonder succes. Het eerste wat ze zei was, dat ik (als privé persoon) naar het Zakelijk deel moest gaan van de website. Daar werd ik naar een scherm geleid, waar ik de nieuwste software kon downloaden. De rest wees zich vanzelf. Ik bedankte de vrouw en volgde de stappen op het scherm. En ja hoor, na het installeren / bijwerken kreeg ik nu wel weer het goede keuzescherm om met een QR code of een aangesloten identifier in te loggen. Beide identifiers doen het weer. Jammer dat die software niet onder de Privé pagina van de website vermeld staat.
Toen ik nog werkte, gebeurde het ook wel dat ik 's morgens na het opstarten van mijn pc verrast werd met veranderingen in het systeem. Dan waren de dames en heren van Systeembeheer weer eens aan het hobbyen geweest. Zo noemde ik het wanneer onaangekondigd wijzigingen werden aangebracht.