maandag 16 maart 2020

Schimmel!

Het was vanmorgen rond 11.00 uur al bijna 20 graden onder de overkapping. Wow, wat een feest! Ik heb er eerst maar wat van genoten, door even op de bank plaats te nemen. Maar al snel werd ik herinnerd aan de aanslag op de zijwanden. Ze horen wit te zijn, maar nu oogden ze grauw vanwege de schimmel. Dus hees ik mezelf weer overeind en ging aan de slag. In de badkamer hebben we een sproeier van een leverancier met een product, dat doet wat het beloofd tegen schimmel.
Ik heb eerst de prullaria verwijderd en met een zachte borstel de raggen en het stof weggeveegd. Daarna heb ik de boel onder gesproeid. Niet á la onze kater Tom, maar met de sproeier. Dat spul rook naar chloor. Vooraf had ik een paar handschoentjes aangetrokken. Van die latex gevallen. Vervolgens heb ik met een schuursponsje het plaatwerk gereinigd. Na een korte wachttijd (schimmel vreten kreng!) heb ik het hout afgenomen met een dweiltje. En wat zien ik? De plaat is weer mooi wit! Het goede resultaat motiveerde mij de andere kant ook maar te doen. Daar stond veel meer prullaria, waar ik wat tegenop zag. Maar dankzij het eerste resultaat heb ik die kant ook maar gedaan. Ik kreeg het er wel warm van. Vanwege het resultaat en de temperatuur samen denk ik.