zondag 29 maart 2020

De kriebels krijgen

Als ik ergens ben, dank kijk ik mijn ogen uit. Ik bedoel, vaak zie ik leuke dingen in de vorm van bouwwerken, schilderwerk enz. Leuk om ideeën op te doen. Ik zie niet alleen leuke zaken, ook situaties die mijn handjes wat doen jeuken; waar ik de kriebels van krijg.
Hier in de omgeving zie ik bijvoorbeeld veel scheve schuttingen en/of tuindeuren. Vaak een kwestie van even de boel rechtzetten en klaar is Kees. Maar dat gebeurt niet. Ik zou de kriebels
krijgen als ik telkens weer zo'n scheve toestand zie. Of er doorheen moet.
Ik heb ergens een schutting met zo'n deur als op de foto gemaakt voor iemand. Er zat een handig slot op, zoals de bewoner dat wilde. Maar blijkbaar vond de bewoner het slot in de praktijk niet handig genoeg, dus gebruikt hij een grote steen, die hij tegen onderkant van de deur plaatst. Gevolg is nu, dat die mooie deur van onderen krom gedrukt is. In dit geval ga ik niet op eigen houtje weer aan de slag. Dus zo erg kriebelt het ook weer niet.