zaterdag 28 maart 2020

'Ik houd niet van kleintjes'

Vreemd dat veel hondeneigenaren denken, dat alles en iedereen een pup leuk moet vinden. Ik bedoel, er zijn ook mensen die kinderen niet leuk vinden, dus waarom jonge honden niet? Komt bij dat er ook veel volwassen honden zijn, die zo'n jong huppelding alleen maar irritant vinden. Ook Fenna vindt ze veel te druk.
Laatst had iemand zich beklaagd over het feit, dat een hondeneigenaar zijn pup een schop had gegeven. De jonge hond kwam te dicht bij zijn aangelijnd exemplaar, vond meneer. De eigenaar van de pup werd woedend, vanwege de trappende beweging. Maar wat bleek? De pup was niet aangelijnd, terwijl ter plekke wel een aanlijnplicht geldt. Dus begin maar eerst zelf door je aan de regels te houden. Een pup schoppen is ook niet mijn ding. Ik spreek de eigenaar / begeleider aan. En ik geef toe, soms krijg je een grote mond terug. Niet iedereen wil zich aan de regels houden. Zelfs niet wanneer ze met hun gedrag anderen lastigvallen. Maar o wee als hen zoiets overkomt of tegen hen opgetreden wordt. Dan is iedereen en alles fout, behalve zij en hun hond.