maandag 23 maart 2020

Uit de lappenmand?

Hier in de buurt bevindt zich een tuintje waar ik samen met Fenna dagelijks langs loop. Het tuintje valt ons op vanwege de vele lappen die daar hangen. De oude doeken hangen rondom het tuintje als een soort gordijn. Het geheel vormt een wat armoedig gezicht. Er hangen ook een paar oude gordijnen te wapperen. Iets waarvan Fenna telkens schrikt. De kleine angsthaas.
Al dat doek is waarschijnlijk bedoeld tegen inkijk of zo. Het begon toen er een scootmobiel in gebruik werd genomen. Dat voertuigje kan blijkbaar niet in het schuurtje geparkeerd worden. Het staat altijd buiten, onder een doorzichtige hoes. Het werd eerst door een oud gordijn wat afgeschermd van blikken van buitenaf. Maar ja, meestal waait het en dus was de driewieler gewoon zichtbaar. Op dat adres woont een Arabisch gezin met kinderen. Misschien zouden ze een schutting willen hebben, waar nu geen geld voor is. Als het een keer zo uitkomt, zal ik bij een van de kinderen eens navraag doen. Er wordt zoveel gratis aangeboden via het www. En dan wil ik best weer eens aan de slag gaan. We hebben al eerder (al dan niet gratis verkregen) schuttingdelen geplaatst. Maar misschien vindt de heer des huizes geen goed idee. Ik weet niet eens of die mevrouw met een partner daar woont. Ik heb daar nog geen kerel gezien. Als het even kan wil ik natuurlijk geen boze Arabier achter me aan krijgen. Zo hard kan ik niet meer rennen.