De ochtend heb ik besteed met het uitzoeken van de alternatieven. Uiteindelijk kwam ik op Windows 8.1 terecht. Maar ja, ik had al 90 euro uitgegeven aan die verkeerde Windows 7 (64 i.p.v. 32 bits).
Na contact te hebben opgenomen met de klantenservice van Mycom in Almere, kreeg ik te horen dat er geen W7 32 bits meer verkrijgbaar is. Een link voor een download versie kon ook niet opgehoest worden. Ik moest maar terug naar de winkel, zo werd mij geadviseerd. En aldus geschiedde. In de winkel werd ik zeer vriendelijk geholpen door een andere medewerker. Die van gisteren was er niet. Ik legde hem mijn probleem voor, terwijl ik de dvd met geopende verpakking en de aankoopbon op de balie neerlegde. Hij kwam direct met een oplossing. Langs creatieve weg werd mijn aankoop aangevuld met een legale versie voor een 32 bits systeem. Ik mocht zelfs kiezen tussen een Engels- of Nederlandstalige versie. Wat wil je nog meer? Ik moet wel de productkey van de aangekochte versie gebruiken. Als dat alles is? Ik kan weer verder, maar blijf toch uitkijken naar een machine met Windows 8.1. Ik wil per se zelf een keer een installatie doen.