vrijdag 14 maart 2014

Slimme hond

Water genoeg....
Fenna is een slimme hond. Ze houdt ons goed in de gaten. Vooral als het zaken betreft die voor haar belangrijk kunnen zijn. Zoals het openen van het deurtje van haar bench. De sluiting gaat op een speciale manier open en dicht. Maar Fenna weet al hoe het werkt. Dat doet ze met haar neus.
Gisteren zat ik na het eten lekker op de bank toen het mij opviel dat ik Fenna's etensbak hoorde. Ik dacht dat ze aan het drinken was, want ze had net gegeten. Maar even later hoorde ik weer dat getik. Maar nu een paar keer achter elkaar. Nieuwsgierig keek ik om de hoek. Daar zat madame naast haar bak en tikte met haar voorpoot tegen de rand. Ze keek mij aan, herhaalde het getik en keek in de bak.
Toen ik ook in haar bak keek, was ie leeg! Oeps! Ik was vergeten om de bak na het eten even om te spoelen en te vullen met water! Iets wat ik gewoonte getrouw doe na elk brokkenfeest van haar, maar dit keer was vergeten. Dat voetbal weet wat.