zaterdag 22 maart 2014

Teveel Marokkanen?

Alleen mooie appels
Die vraag stel ik liever op een andere manier : in hoeverre is het verstandig om verhoudingsgewijs veel mensen met een andere achtergrond dan de Nederlandse op een bepaalde locatie te huisvesten?
Ik kan het ook omdraaien. Zou ik in een wijk willen wonen waar alleen Japanners gehuisvest zijn? Of Chinezen, of Bulgaren? Zouden ze mijn -voor hen afwijkend- gedrag dan accepteren? Of moet ik met hen meedoen? En als ik niet mee wil doen, word ik dan weggejaagd of weggepest? Wederzijdse acceptatie en respect voor elkaar, daar draait het om. Als dat gebeurt maakt het niet uit hoeveel Oost Europeanen en/of Noord Afrikanen en/of Antillianen hier komen wonen en werken.
Andere culturen brengen ook veel mooie dingen mee. Maar de aandacht voor de mooie kant wordt al langere tijd verstoord, doordat de overheden te weinig aandacht besteden aan de negatieve kanten. Zolang er rotte appels in de kist zijn, wordt de rottigheid alsmaar erger. Neem dat maar van een ervaren appelplukker aan.