donderdag 9 mei 2013

Kale plekken

Geduldig wachtend op zijn dood

Links en rechts kale plekken
Diameter 1,30 meter
Het is een kaal gezicht geworden, ondanks de aanwezigheid van veel groen. Ik was zo gewend aan het beeld, waarin die twee grote bomen nadrukkelijk aanwezig waren. Als ik tegenover de basisschool op de parkeerplaats was, kon ik de beide bomen boven de daken van het rijtje huizen aan de Binnendijk zien uitsteken. Maar ook dat beeld is definitief veranderd.
Vanwege de forse omvang van de stam, heb ik uit leergierigheid de diameter opgemeten. Dat kan nu heel gemakkelijk, want de boomstronken staan nog in de rond te huilen. Mijn meetlint gaf 1 meter en 35 centimeter aan. Omdat de stam wat ovaal is heb ik de grootste diameter ook gemeten : 1.40 meter! Tja, dan is het voor mijn gevoel helemaal een doodzonde.