Nadat ik op de motor gesprongen was en over de Visarenddreef reed deed zich iets vervelends voor. Toen ik na het 50km stuk accelereerde naar de 70 slipte de koppeling! Na de eerste keer ben ik wat langzamer gaan rijden en vervolgens twee versnellingen lager geschakeld. Toen ik gas gaf slipte hij weer. Het blok maakte weliswaar toeren, maar schoot niet naar voren zoals gewoonlijk.
Er wacht mij dus weer een klusje : koppelingsplaten vervangen. Dat heb ik bij de CBX niet eerder gedaan, maar voor alles is een eerste keer. In dit geval krijg ik ook te maken met een hydraulische koppeling in plaats van een mechanische met kabel en hevel. Aan de andere kant een mooie gelegenheid om dat systeem eens te doorgronden en de olie ook gelijk te vernieuwen. Nu nog ergens nieuwe platen en pakking bestellen. Toen ik keerringen voor de vorkpoten wilde bestellen, liep ik tegen wat problemen aan. Het framenummer (inclusief de RC17 code) en het motornummer leidden niet tot herkenning bij de leveranciers. Uiteindelijk lukte het wel de juiste onderdelen te pakken te krijgen. Toch is het wat vreemd, want er zijn legio motoren in verschillende uitvoeringen van de CBX750F2 op de markt gebracht. Ik zie wel wat het dit keer oplevert.