woensdag 27 februari 2013

Niet gratis en toch voor niets

Omdat ik een vraag had over mijn bankrekening, heb ik de website bezocht. Toen ik na wat zoeken en speuren geen informatie kon vinden, besloot ik gebruik te maken van de zoekmogelijkheid. Maar ook die gaf geen duidelijkheid. Ik besloot het 0900 nummer (10 cent per minuut) te draaien voor informatie. Een vriendelijke vrouwenstem vertelde mij, dat ik met mijn vraag naar mijn bank moest. Dus reed ik gisteren op de fiets richting de bank. Het is al weer heel lang geleden dat ik daar binnen was. De bank is nu van binnen nagenoeg kaal. Een paar tafels o.a. om internetbankieren mogelijk te maken, een geldmachine en een pinautomaat. O ja, en een receptie.
Terwijl ik mijn beurt afwachtte hoorde ik een mevrouw zich beklagen over de lange wachttijd. De receptioniste bood daar excuses voor aan en zei, dat een of ander gesprek uitgelopen was. De klant vond de uitloop van ruim 20 minuten wel erg lang. Toen ik aan de beurt was, kreeg ik te horen dat ik voor mijn vraag een afspraak moest maken. Ik zei nog gekscherend : "Prima, als ik maar niet zo lang hoef te wachten als mevrouw daar." Maar mevrouw zei geruststellend, dat het een incident was.
Vanmorgen was het zover. Ik stampte door een koude straffe wind richting de bank. Bij de entree besloegen mijn brilglazen. Loerend door de mist liep ik verder, deed mijn bril af en poetste hem schoon. Ik werd weer vriendelijk begroet, dit keer door een andere receptioniste. Ze ging mijn komst melden bij de bankmedewerker, waarmee ik een afspraak had. Zo'n 20 minuten later dan afgesproken, werd ik opgehaald door de medewerker. Hij bood mij iets te drinken aan en wilde mijn documenten zien. Die moest ik meenemen, zo werd mij een dag eerder verteld dus ik had die mooi bij me. Het gesprek was erg kort van duur, want men kon niets voor mij betekenen. Ik had met mijn vrouw langs moeten komen..... Ik vertelde de overigens zeer vriendelijke medewerker even vriendelijk over mijn speurtocht, mijn twee bezoeken aan de bank met dit resultaat. Hij bood zijn excuses aan en beloofde dit item mee te nemen in het eerst volgend werkoverleg.