maandag 25 februari 2013

Glasvezel in huis

Eerst kreeg ik een brief met dag en tijd waarop de kabel in huis getrokken en een kastje in de meterkast geplaatst zou worden. Vorige week werd ik gebeld of ik de afspraak kon nakomen. Netjes dus. Vanmorgen stonden de kabelaars niet tussen twee en vijf in de middag, maar om half elf voor de deur. Ze stelden zich keurig voor en vroegen of het gelegen kwam. Ze waren veel sneller dan gedacht, want veel mensen bleken ondanks de afspraak toch niet thuis te zijn. Geen paniek, want de boel was zo vrijgemaakt om de mannen in de meterkast en kruipruimte hun gang te kunnen laten gaan. Aan de jongeman die de kruipruimte in moest heb ik gelijk even gevraagd of hij een blik wilde werpen op de daar aanwezige water-, gas- en elektriciteitsleidingen en de rioolafvoer. Ja, als ie daar toch is hoef ik het niet te doen. Meneer was erg te spreken over de kwaliteit van de 
Kwaliteit?
kruipruimte : droog en mooi schoon. Naar zeggen is dat niet bij alle woningen aan de Ringdijk het geval. Sommigen zijn kletsnat.
Alles bij elkaar zijn de beide mannen drie kwartier bezig geweest. Buiten was een ander tweetal bezig de bestrating weer in orde te maken. Een van de monteurs vroeg of ie even de stofzuiger mocht gebruiken. Kijk, daar hou ik wel van : de boel schoon achterlaten. Maar ik wimpelde zijn verzoek vriendelijk af, want ik moest toch nog met dat zuigding door het huis. Na een handtekening mijnerzijds vertrokken de mannen weer. Het kastje zit keurig gemonteerd tegen de wand. Ik heb weleens andere meterkasten gezien.