maandag 11 februari 2013

Almere kent meeste verkeershufters

en daarna gewoon met een zakje even opruimen
Volgens RTL Nieuws kent de stad Almere de meeste verkeershufters. Als al het hufterig gedrag bijeen geveegd wordt, is Den Haag koploper. Daar wonen de meeste allround hufters. Amsterdam die grote stad barst van de wildplassers. Voor alle duidelijkheid, hier wordt gesproken over getelde overtredingen. Hufterig gedrag dat onbestraft is gebleven, is dus niet meegeteld. Dus de hufterigheid zal flink groter in omvang zijn. Wat ook niet meegeteld is, is het hufterig gedrag van ambtenaren i.c. gemeenten. Logisch, want daar is geen officiƫle registratie van. Dat gedrag wordt vaak bewust verzwegen, omdat slachtoffers later misschien nog eens ergens een vergunning voor nodig hebben.
En Lelystad? De meeste hufters hier rijden asociaal rond : 1.550. Volgens het onderzoek zijn er geen naaktlopers (= ook hufterig gedrag!), maar volgens mij zijn die er wel. Vandalisme staat hier ook hoog genoteerd net als wildplassen en dronkenschap. Wat mij opvalt zijn de zeer lage cijfers voor hondenpoep 11(!) en afval (293). Opvallend weinig als ik om me heen kijk en mijn oor te luisteren leg. Ergo : de Milieuhandhaving van Lelystad moet maar eens echt aan het werk in plaats van sec in autootjes rondkarren. Maar ja, dat roep ik al een paar jaar.