maandag 3 september 2018

Zwaar tilwerk

...hij staat....
Vanmorgen trok ik de stoute werkschoenen aan, om een zware, ouderwetse, metalen patchkast te gaan vervoeren. Het loodzware ding staat al een tijdje in de weg en er is geen belangstelling voor. Ik heb de kast eerst opgemeten. Hij bleek in de bus te passen via de schuifdeur. Dus ik hoefde geen aanhanger te huren. Dat scheelt weer rompslomp en geld. Ik heb eerst wat delen losgeschroefd, om de kast wat lichter te maken. De deur ging er dus ook uit. Toen ik de kale kast in de bus schoof, bleek hij 10 cm te lang. Of was de bus 10 cm te smal? De oplossing was de kast rechtop in de bus te zetten. Ik stond net te wikken en te wegen, hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen, toen plotsklaps Ben bij de zaak arriveerde. Samen hebben we de stalen kast rechtstandig in de bus gezet. Dat werd tillen vanuit de benen. Oef!
Daarna volgde de losse delen en wat ander oud ijzer afval. Na de lunch ga ik de zooi voor Ben wegbrengen. Dat spul levert zo'n 17 cent per kilo op. Ik ben benieuwd hoeveel kilo ik getild heb.