donderdag 20 september 2018

Een CRM app?

Er gebeuren veel dingen die mij aan mijn voormalig vakgebied doen terugdenken. Als ik met Fenna op stap ben ontmoet ik allerlei mensen. Vaak ook hondenbezitter, waarmee ik dan een praatje maak. Als ik later zo'n eerder ontmoet iemand weer tegenkom, dan pieker ik me suf om te achterhalen wat er toen gezegd is. Het zou erg leuk zijn om daarop weer terug te kunnen vallen. Bijvoorbeeld, wanneer iemand in de tussen liggende tijd naar het ziekenhuis is geweest, of, zoals laatst de hond heeft moeten laten inslapen. Nu ben ik vanwege mijn geheugen afhankelijk van wat mijn gesprekspartner vertelt.
In mijn vakgebied waren daarvoor informatiesystemen. Customer Relationship Management, of in Nederlands Klantenbeheersystemen, genoemd. Daarin kon men alles vastleggen van een klant. Niet alleen wat besproken is. Tot zelfs de verjaardagen van zijn partner en/of kinderen toe.
Soms denk ik : Had ik nu maar een klein crm systeem. Om even stiekem te kijken, zodat ik terug kan komen op datgene wat we eerder besproken hebben. Nu ik dit soort zaken vergeet, heb ik het gevoel alsof mijn belangstelling niet gemeend was.