woensdag 19 september 2018

Broederziel alleen?

...de enige bal die haar interesseert...
Iemand vroeg mij in hoeverre ik weer mijn draai gevonden heb. "Vrij goed", zei ik toen. Nee, het is me tot nu toe niet gelukt een nieuw plekje te veroveren binnen het voormalig gezin waar ik deel van uitmaakte. Na het overlijden van mijn beide broers, zijn de plekjes naast me leeg gebleven. Hoewel, er is wel wat verschoven en ik zelf heb ook geprobeerd wat op- / bij te schuiven, me ergens tussen te proppen, maar
het is tot op heden niet gelukt. Ik ben (net als iedereen hoor) veranderd en heb nu eenmaal heel andere interesses dan de rest. Dan is het delen ervan nauwelijks mogelijk. Ik kan dan net zo goed tegen onze stabij Fenna gaan zitten kletsen. Maar die zal het ook geen bal interesseren. Komt bij, dat ik zelf afstandelijker geworden ben, me minder ben gaan hechten. Andersom : ik heb me ook niet verdiept in breiwerk en schattige jurkjes. Maar dat neemt niet weg dat ik elke dag weer geniet. Conclusie : Ik laat het maar zo. De tijd zal leren of situaties gaan veranderen. Ten goede graag.