dinsdag 11 september 2018

Sjiek autootje

Vanmorgen heb ik een Lexus naar de apk gereden. Eerder was de wagen helemaal nagelopen op eventuele mankementen. Het is heel apart de moderne techniek te ervaren. In mijn broekzak had ik een apparaatje / zendertje. Zodra ik de auto genaderd was, kon ik het portier openen. Toen ik plaatsgenomen had drukte ik op de startknop en ik zag de wijzers van o.a. de toerenteller bewegen. Op grond daarvan wist ik dat de motor draaide. Ik hoorde helemaal niets. Er gingen allerlei lampjes branden. O.a. als waarschuwing dat ik de veiligheidsgordel om moest doen. Tussen al die verlichting miste ik enkel een lampje dat mij erop attendeerde, dat de rits van mijn broek nog openstond. Nou ja, bij wijze van. Maar wat een controles zeg. Nog even en zo'n ding controleert jou en wie er naast je zit. Dan klinkt er uit de luidsprekers opeens : "Zo, heb je een nieuwe vriendin?" of  "Hallo zeg, wie is jouw kapper?" Of dat je op grond van actuele waarnemingen een advies c.q. rijverbod krijgt. Maar ja, hoe meer toeters en bellen des te meer kans op storingen. Na de keuring bleek een uitlaatdeel niet gasdicht te zijn. Rest twee weken om hem te repareren. Binnen die termijn is een herkeuring gratis.