vrijdag 21 september 2018

Remleidingen vervangen

De kampeerbus kent zowel stalen als kunststof remleidingen. De laatste vormen de aansluiting op de remklauwen en -trommels. Het betreft een aantal korte slangen van ongeveer 50 cm lang. Omdat de bus van 1994 dateert en ik in Soesterberg op de brug gezien heb dat ze dus oud zijn, heb ik daarvan een aantekening gemaakt. Later heb ik die slangen opgezocht in een paar webwinkels. Wat denk je? Ze kosten krap 5 euro per stuk. Onder het motto voorkomen is beter dan genezen, heb ik besloten de komende periode de oude slangen te vervangen.
Ik heb dat kunstje met succes al een aantal keren bij motorfietsen gedaan. Toen heb ik de oude vervangen door rvs exemplaren en gelijk de remolie vervangen. Het meest intensieve was nog het ontluchten van de remmen. Voor de rest is het heel geconcentreerd bezig zijn. Je bent nu eenmaal wel met je eigen en andermans leven bezig.