woensdag 5 september 2018

Lekker opruimen

Gisteren heb ik wat hand en span diensten verricht. Er moesten grote zware onderdelen versjouwd worden.  Dat lukte niet zonder hulp van een supersterke vent. Ik dus. Haha!
Tijdens werk heb ik wat opgeruimd. Zo ben ik nu eenmaal. Verpakkingen en afval direct afvoeren, zodat de werkomgeving opgeruimd en toegankelijk blijft en inspireert tot presteren. Na terugkeer heb ik de bus opgeruimd. Want je weet, het werk is pas gedaan als alles opgeruimd en schoongemaakt is. Tijdens het opruimen van de bus trof ik nieuwe plugjes aan. Je kent ze vast wel, van die goedkope, ordinaire plastic dingen, die weinig houvast bieden aan schroeven. Ze worden steevast weggegooid, want hier gaat men voor kwaliteit. Het is me vaak opgevallen, dat zelfs dure producten voorzien worden van dit soort goedkoop installatie- en/of montagemateriaal. Alsof dat zo'n meubel goedkoper zou uitmaken. Goede pluggen kosten een paar centen meer. Net als fatsoenlijke schroeven. Er zijn er waar je de kop zo afdraait. Onbegrijpelijk dat men voor die Made in China troep gaat.
Toen ik klaar was, keek ik voldaan van enige afstand de bus in de kont en dacht opgewekt : Mooi!!