dinsdag 25 september 2018

Zonder jas

...goed tegen de verkoudheid...
Het weer is omgeslagen en ik ben nu dus flink verkouden. Ik loop de hele dag te snotteren en heb last van een dikke kop. Maar van de laatste heb ik al jáááááren last. Haha! Ach ja, ik lach er maar om. Het zal wel weer overgaan. Ik ben geneigd me snel neer te leggen bij zaken, waar ik weinig tot niets tegen kan doen. Me verzetten heeft geen zin en vertraagt ook het herstel. Laat maar komen. Ik heb alvast mijn dikkere jas van zolder gehaald en mijn muts. Over jas en muts gesproken : Ik las dat onze landverdedigers, militairen, zelf hun winterjas moeten betalen. Het is de mutsen van Defensie niet gelukt deze zelf in te kopen. De internetverbinding in Den Haag is wel heel erg traag. En ik maar denken dat vrouwen graag shoppen, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Wat een leger hebben we toch. Waarom zou het een militair wel lukken om die jas te kopen? Ze moeten wel 1.000 euro eerst zelf betalen voor een winterjas. Die hebben de mannen nodig voor de komende oefening in Noorwegen. Nou, dan maar geen oefening. Mannen, Defensie is erg traag met het terugbetalen van de vergoedingen!! Duurt gemiddeld drie maanden.
....moet nodig opgepoetst worden....
Volgens mij lopen nu terroristen in die jassen rond.
De situatie doet me denken aan die van mezelf ten tijde van mijn detacheringsperiode. In het veld moest ik toen ook veel zelf regelen, omdat de mensen op kantoor dat niet lukten. Ze werden er wel goed voor betaald. Zulk gedrag hoefde ik bij een opdrachtgever echt niet te vertonen.