zondag 16 september 2018

Anneke Grönloh

De zangeres is niet meer. Ik ken haar van het nummer Brandend zand, dat ik met name op Curaçao tot vervelends toe op de radio hoorde. Ik was geen fan van haar. Wel van The Blue Diamonds en The Tielman Brothers. Later was er een C&W groep Sommerset genaamd. Vond ik ook leuk.
In die periode (jaren 60) was er ook een zangeres, die door een beer gegrepen werd. Ik zie de foto nog zo voor me. Ze was bij een circus in een kooi met een beer. Die beer bleek vrouwelijk schoon van 'the human kind' ook lekker te vinden. Dus besprong hij Ria Kuyken en beet haar in de arm. Wat denk je? Juist, de beer kreeg een spuitje. Niet meneer Bolitini, ook niet de dompteur. Kasian ja.
Anneke was bij ons trouwens ook bekend onder het pseudoniem Anneke Kreuntzo. Ze is niet meer. Maar voor haar fans nog wel de muziek. Sommerset :