woensdag 26 september 2018

App-verbod alle voertuigen

De term app-verbod is misleidend. Men zou als smartphone-verslaafde kunnen denken : "Nou, dan ga ik maar over op SMS of via pb's communiceren." In mijn beleving is Appen gebruik maken van WhatsApp. Gelukkig wordt bedoeld het gebruik van mobiele telefoons in het algemeen door bestuurders van voertuigen. Een goede zaak. Nu nog de voetgangers en dan hebben we gewoon alle verkeersdeelnemers te pakken. Want de laatste groep kan er ook wat van. Het verstand komt met de jaren, dus het is nog even geduld hebben met de dames en heren politici en hun deskundigen.
Fietsers en voetgangers die met hun telefoon bezig zijn, maak ik soms aan het schrikken door hard Héé! te roepen. Ik ben dan zelf op de fiets. In de auto is het de claxon. Ik heb even overwogen een speciale claxon voor dit naar beneden starend volk te monteren op de bus. Zo'n zware van een vrachtauto : Toeoeoeoet! Maar ik kwam al snel tot bezinning. Ik was bang dat smartphone-verslaafden ter plekke van schrik voor dood neer zullen vallen. Oké, het is een mooiere dood dan onder een kampeerbus terechtkomen. Helemaal als het een Fiat Ducato betreft.