woensdag 27 december 2017

Vuurwerk!

...wat hoor ik?!
Vanmiddag wilde ik Fenna weer met de bal laten rennen. Toen we bij het veld aankwamen stak iemand ergens vuurwerk af. Dat was dus gelijk einde oefening, want Fenna is als de dood voor dat soort geknal. Ze loopt in deze periode vel meer aangelijnd. Als ze schrikt gaat ze er als een haas vandoor. Ze luistert dan ook helemaal niet meer.
Ze rent weliswaar richting huis, maar ze moet dan eerst een drukke weg oversteken. Dat laat ik haar liever niet doen. Dan bestaat de kans, dat ik ik een knal hoor die ik liever helemaal niet wil horen. Na zo'n vuurwerk-knal blijft Fenna erg angstig. Ze trekt aan de riem om mij naar huis te slepen. Ik heb geregeld heel lang stil gestaan, maar ze komt niet tot rust. Ik hoop dat men het afsteken van vuurwerk gaat verbieden.