zaterdag 2 december 2017

Lekker vaag

We worden weer bestookt met informatie omtrent goedkopere ziektekostenverzekeringen. Allemaal onzin. Als de prijs lager is, is het aanbod binnen het pakket ook minder. Soms is de prijs zelfs hoger terwijl de inhoud ook nog minder is. Dat is lekker verdienen voor zo'n verzekeringsbedrijf. Jammer dat de overheid dit allemaal maar goedvindt.
Te beginnen met ons basispakket, zou zo'n pakket bij elke verzekeringsmaatschappij wat inhoud en prijs betreft hetzelfde moeten zijn. Het feit dat het niet zo is, geeft al aan hoe commercieel er gesjoemeld word. De berichten in de media over al zou ik goedkoper een verzekering elders kunnen afsluiten, slaan nergens op. Ik zou zeggen : noem die maatschappijen dan bij naam. Maar dat gebeurt niet. Menige website waar ik prijzen zou kunnen vergelijken, zijn in handen van....? Er wordt veel gemanipuleerd. Al met al is en blijft het een gevecht tegen de bierkaai. Ik ga maar weer wat uit mijn pakket schrappen, om de kosten van de premie gelijk te houden en proberen gezond te blijven.