zondag 17 december 2017

Algemeen bekend en toch...

dus minder abortussen...eh...??
Ligt het aan mij? Of is het inderdaad zo, dat de jeugd steeds meer gaat roken? Is de intelligentie van die rokende pubers /tieners zo hard achteruit gehold? Ik bedoel, het is toch algemeen bekend, dat roken schadelijk is voor de gezondheid (van jou en anderen om je heen) en het milieu. Wat dat laatste betreft, ik zie overal peuken en lege pakjes liggen. Of zijn die rokende jeugdigen allen asociale mensen? Ik krijg telkens weer een afknapper, als ik zo'n tiener zie roken. Opvallend is dat de meesten van hen het MBO volgen. Wordt het hen daar geleerd of ligt dat ook in het verlengde van de intelligentie?
Het aantal tienerzwangerschappen daalt, zo zegt de overheid. Uiteraard vermeldt de overheid er niet bij dat het aantal abortussen in ons land stijgt. Er wordt beweerd dat elke 20 minuten een jong leven vroegtijdig wordt beëindigd. Om wat voor reden dan ook. Het is toch algemeen bekend dat er voorbehoedsmiddelen zijn en dat veilig vrijen ook beter is voor de gezondheid (van jou en anderen). Om maar te zwijgen over het ongeboren mensje. Het lijkt erop alsof abortus een achterafbehoedmiddel geworden is.