donderdag 21 december 2017

Eng hoor!

Men heeft een App gelanceerd, bedoeld om ongewenst seksueel getint (dat getint heeft niets met huidskleur van doen! Ik moet tegenwoordig alles benadrukken en/of toelichten om mogelijke aanklachten of zuur commentaar te voorkomen.) gedrag te melden. Ik weet niet wat daar verder achter steekt, want de politie is onderbezet, is met ziekteverlof of heeft geen zin om op te treden.
Ik weet trouwens ook niet hoe zoiets in de praktijk werkt : Terwijl een onverlaat haar bij de borsten beet heeft, probeert het slachtoffer haar iPhone in haar handtasje op te zoeken : "Momentje, meneer! Ik moet even mijn iPhone pakken!" Of wordt hiermee het gebruik van dat apparaatje op straat en in het verkeer nog meer gestimuleerd? Trouwens, wat wordt als ongewenst beschouwd? Er lopen aardig wat feministische bitches rond. Er zijn er bij, die verongelijkt kijken als ze vriendelijk gegroet worden door iemand van de andere sekse. Ik heb zelf een paar keer "Dat kan ik zelf wel, joh!" en "Ik mankeer niets aan mijn handen!" toegesnauwd gekregen toen ik uit ouderwetse beleefdheid een deur voor een quasi vrouwspersoon openhield. Mag ik nog wel vriendelijk zijn tegen vrouwen? Of wordt dat vertaald in ongewenste opdringerigheid? Ik beloop dus de kans, dat na een "Goede middag!" met glimlach 100 meter verderop plotsklaps een paar handhavers om mijn nek hangen, die mij vervolgens per ongeluk wurgen. Gelukkig voor hen is er dan nog altijd een rechter, die de verdediging van het 'slachtoffer' gelijk geeft : door een overdosis aan liefde voor de medemens is het slachtoffer in ademnood geraakt en overleden. Eng hoor. Ik overweeg toch maar zelf ook een iPhone te gaan gebruiken. Of is er nog geen App die mij voor ondankbare medemensen waarschuwt?