maandag 11 december 2017

Politiek en sponsoren

Politieke partijen worden ook gesponsord. Dat zou eigenlijk niet mogen, omdat sponsoring de democratie negatief beïnvloedt. Kijk maar naar andere landen, met Amerika voorop. Als ik zie dat bijvoorbeeld de automotive industrie politieke partijen financieel steunt, dan zet ik daar grote vraagtekens achter. Net zoals achter de handelwijze van het kabinet Rutte inzake de dividend belasting en andere fiscale voordelen voor multinationals. Ons land is een waar belastingparadijs voor bedrijven. Wat mij betreft : Het riekt allemaal naar corruptie. Rutte beweert dat multinationals ons land zouden verlaten, indien die belasting niet zou verdwijnen. Een aantal betrokken bedrijven ontkent dat ten stelligste. Wie liegt er? Ik weet zeker dat Mark Rutte weer liegt.
Wat ik ook kwalijk vind, is het misbruiken van kinderen in reclames en andere campagnes. Niet alleen voor de voeding, maar vooral ook voor het werven van fondsen voor arme landen of slachtoffers van oorlogen en of natuurrampen. Ik weet dat de vader van dat gewonde Syrisch jongetje waarvan een foto overal opdook, daar erg boos over was. Hij had liever hulp gezien. Ik heb  meegemaakt dat Jehova's kinderen lieten aanbellen. In mijn optiek ook een vorm van kindermisbruik. En dan Sint Maarten. Tja, die tandartsen weten het leuk te brengen (grapje, of heb ik nu slapende honden wakker gemaakt?).