Mijn eerste autootje was een Fiat 128. Een geinig ding, dat nogal eens tot smalende opmerkingen leidde van jaloerse mensen. FIAT stond immers voor
Ford
In
Afgedankte
Toestand. Niet alleen in ons land, ook in andere landen heeft men zo zijn uitleg rond de betekenis van het merk. In het Duits :
Fehler
In
Alle
Teile (vielen dank!),
Für
Idioten
Allgemein
Tauglichen usw, in het Engels :
Fix
It
Again
Tomorrow of
Fucking
Idiots
Assembled
This of
Found
In A
Trench en zo is er meer humoristische uitleg van het Italiaanse merk.
Er is dus altijd wel wat te doen wanneer je een Fiat rijdt of ergens hebt (stil)staan. Ik heb er geen moeite mee, hoor. Ieder zijn meug. Wij zijn tevreden met onze Ducato bus. Wij hebben in veel automerken gereden en elk merk had zo zijn eigen voor- en nadelen. Ze hebben ook veel te maken met het dagelijks gebruik en preventief onderhoud.
|
trekhaakslot om achterportieren te beveiligen |
We zijn serieus bezig over het monteren van nog een dakluik. Aan de voorzijde van het dak, net achter de stoelen. Ik zag afgelopen jaar trouwens ook, dat de wagen hier en daar niet goed geïsoleerd is. Daar wil ik ook nog iets aan doen. Voor de rest ben ik tevreden, al heb ik nog wel zo wat ideeën. Maar dat zijn cosmetische zaken, voor wanneer we geld te veel hebben. Dus zal er nooit iets van komen. Haha! We willen het geheel lekker basic houden.
Ik heb nog even zitten studeren op de regels met betrekking tot fietsen op de trekhaak. Het is zo, dat in Frankrijk het gebruik van een trekhaak onder het aanhangwagen- / caravanprotocol valt. Dus met een fietsendrager op de trekhaak, mag men in Frankrijk niet sneller dan 90 km/uur rijden. Wanneer de drager aan een portier of achterzijde van de bus hangt, geldt het aanhangwagenprotocol dus niet. Stom. Wanneer ik een speciaal slot op die trekhaak heb zitten, is ie dan ook in gebruik? Fransen zijn
gek bijzonder, dus je weet maar nooit.