vrijdag 22 december 2017

Het kattenluik van Oom Tom

Tom kan vrij de woning in en uitgaan. Meneer heeft een eigen deurtje. Tom kan wel van binnen naar buiten, maar als ie weer thuiskomt, gaat het klapdeurtje alleen los als ie zijn halsband met magneet om heeft. Afgelopen week heeft Tom zijn klapdeurtje vernield. Als Tom in de vensterbank zit en hij ziet een kat die te dicht bij het huis komt, dan vliegt als een raket naar buiten. Dan horen we dat klepje flink tekeer gaan. Soms wordt Tom opgejaagd door andere katers. Dan vliegt ie ook bijna dwars door zijn deurtje om weer binnen te komen. Door een van die haastige akties is het kunststof deurtje gebarsten.
Fenna gebruikt het deurtje ook. Maar dan enkel om even naar buiten te kijken. Ik heb na de lasklus de behuizing uit de voordeur gehaald. Dat ging niet zo gemakkelijk, want ik lag op de grond met een nieuwsgierige Emma liggend naast mij in een piepkleine halletje. Maar het lukte me toch het luikje te demonteren. Sonja heeft daarna het klapdeurtje vervangen door een nieuw exemplaar. Je wilt niet weten hoeveel vuil er in de lijst zat. Tom is een ware smeerpoe(t)s. Maar ja, dat luikje zit er al bijna 5 jaar in. Toen ik terugkwam van de lange wandeling met Fenna, was het luikje al weer teruggeplaatst door Sonja. Tom, hij kan weer!