woensdag 3 april 2013

Vluchten kan nog steeds

De ouderen hebben het goed. Veel te goed, dus moeten ze inleveren vindt de regering. Inleveren? Daar heb ik toch zeker niet al die jaren zo mijn best voor gedaan? En als er toch bezuinigd moet orden, wanneer vindt er nou eindelijk eens een flinke reorganisatie plaats bij de overheden? Die ambtenaren blijven maar inefficiënt werken en veel belastinggeld opslurpen. Ook hier in Lelystad is een overschot aan ambtenaren, die hun geld krijgen zonder efficiënte en effectieve tegenprestatie. Het zelfde geldt op Europees niveau, waar ook afgrijslijke veel geldslurpers zitten die van belastinggelden genieten.
Vanmorgen hoorde ik dat gepensioneerden nog eens 4% gaan inleveren. Vier procent van mijn woekerpolis. Het kan niet op. Nog een reden om dit land voor mijn pensionering te verlaten. Niet al te ver, want ik wil nog wel appels blijven plukken en bezoekjes afleggen aan de familie. Maar dat zal een kwestie van logeren en/of kamperen worden. No problem want dan heb ik nog steeds tijd en zeker weten genoeg geld over om van mijn oude dag te gaan genieten.