maandag 15 april 2013

Epo goed voor milieu

Zaterdagmiddag wilde ik naar het sportcomplex van de SV Lelystad gaan. Vanwege het mooie weer besloot ik de motor te nemen. Ik kwam niet ver, want voor de aansluiting op rotonde aan de Houtribweg, moest ik halt houden. Een verkeersregelaar hield mij tegen. Het is tegenwoordig de trend om zo'n iemand gewoon omver te rijden, maar ik ben niet zo'n trendvolger. En mijn motor was nog zo mooi schoon; die wilde ik zo houden. Terwijl ik daar stond te wachten, begonnen zich flinke rijen auto's te vormen. Zowel op de Ringdijk als in de Harderwijkstraat. Het duurde en duurde maar, maar ik zag niets bijzonders aankomen. De verkeersregelaar werd er zelf al zenuwachtig van. Maar gelukkig kwam er redding. Een peloton wielrenners raasde over de weg, richting de Knardijk. Een vreemd gezicht, vooral met zo'n verkeersbord voor mijn neus, dat aangeeft dat de weg verboden is voor fietsers en bronfietsers. Natuurlijk waren er ook achterblijvers, want niet elke wielrenner gebruikt epo. Hun achterstand was behoorlijk. Ik had de motor inmiddels uitgezet, zodat de coureurs naar relatief frissere lucht konden happen. Ik keek uit naar de bezemwagen, maar die kwam niet. Na verloop van tijd kwam wel een motoragent met een bezem achter op de motor voorbij tuffen. Het eind was in zicht. Ik startte de CBX weer, de verkeersregelaar gaf de weg vrij en ik reed als derde motorvoertuig de Houtribweg op naar de Langezand en dacht : " Epo is eigenlijk best goed voor het milieu."