donderdag 18 april 2013

Evert uit Franeker

Oorlog (zucht...)
Gisteren was ik met wat militaire zaken bezig. Vandaar de oude foto als kop. Ik was wat aan het uitzoeken. Het toeval(?) wilde dat ik op dat moment gestoord werd door de telefoon. Maar ik was te ver van het toestel verwijderd en had geen zin in een spurt. Toen niet veel later ik wel de gelegenheid had, heb ik het nummer even teruggebeld. Tot mijn grote verrassing bleek het mijn voormalige dienstmakker Evert uit Franeker te zijn! Hij had wat nieuws voor mij op het gebied van onze militaire diensttijd. Hij had iemand op het www ontdekt; onze maat Tjakko.
Er ontspon zich een gesprek dat van dienstplicht naar privé overging. Toen bleek dat we ook in de privé situatie na de dienstplicht op bepaalde punten gemeenschappelijke levenservaringen hebben opgedaan. Evert is inmiddels met pensioen en geniet daar merkbaar van. Ik gun het hem en zijn partner van harte. Nadat ik had opgehangen met de mededeling dat ik hoopte hem binnenkort in levende lijve te zien, dacht ik : "Sufkont die ik ben, had ik nou maar gelijk een afspraak gemaakt!"  Want tot op heden is er niets van gekomen. Geen plannen meer maken, maar doen. Vanmorgen heb ik een afspraak met Evert gemaakt voor een weerzien na 43 jaar(!) in het Friese Franeker. Joehoe!