Vanmiddag had ik veel moeite om hem omhoog te krijgen. Ouderdom? Ik ben bang van wel. Zelfs met rukken en trekken, lukte het niet. Maar ik liet me niet uit het veld slaan en bedacht een list. Met een eind hout als hevel heb ik de hefbrug, want daar heb ik het over, losgekregen. Dat handige ding zat klem. Je raadt het al : ik heb de werkzaamheden aan de CBX hervat. Ik had eerder twee uitlaatbochten weer mooi zwart gemaakt, maar aan de andere twee kwam ik niet meer toe. Ik werd namelijk ernstig gehinderd door het koude weer, een Paashaas en ik had er geen zin in. Dat kwam dus allemaal mooi uit. Vanmiddag was het lekker in de garage. Dus heb ik de motor even gekeerd en weer op de brug gereden. Na eerder beschreven toestanden, kreeg ik hem uiteindelijk toch weer omhoog. Nadat ik een half kuipdeel had verwijderd, kon ik bij de twee pijpen komen. Eerst weer geborsteld en geschuurd en daarna het befaamde kachelzwart erop gesmeerd en voorzichtig uitgewreven.
Toen ik de kuipdelen wilde monteren, zag ik tot mijn schrik dat van een tussenschot beide bevestigingspunten waren gescheurd. Na wat gesnuffel in de ijzerbakken, vond ik twee kleine hoekijzers. Ik heb de restanten van de bevestigingspunten met een ijzerzaag afgezaagd. De hoekijzertjes moesten dusdanig bewerkt en gemonteerd worden, dat de aanwezige ogen precies op de juiste plek zouden vallen. Anders is het tussenschot niet te monteren. Ik ben al een eind gevorderd, maar het avondeten moet ook nog bereid worden. En omdat de monteur ook kokkie is, moet het schotje maar even wachten tot na het eten. Of morgen, of overmorgen.