vrijdag 12 juli 2024

Zomaar

 Niets gebeurt zomaar. Er is telkens weer sprake van actie en reactie. Toch wil het nieuws en mensen mij doen geloven, dat dingen 'zomaar' gebeuren. Zoals de oorlog in Vietnam, Irak, Oost Europa, Oekraïne en de genocide in Gaza. Er is een nieuw geloof, in die van de overheid. Wie de overheid vertrouwt, vertrouw ik niet. Het zijn mensen die bewust of onbewust de kop in het zand steken en alles voor lief aannemen. Ze steunen Israël en Oekraïne en hebben zich laten vaccineren. Wat dat laatste betreft : ik had volgens de corona-propaganda al lang dood moeten zijn. Ik heb geen minuut spijt gehad van het weigeren van de experimentele vaccins. Het zijn juist gevaccineerden die wel spijt hebben, omdat ze er last van hebben gekregen.
Niet gebeurt zomaar, al wil de overheid mij dat wel doen geloven. Rusland bestookt Oekraïne op dit moment alsmaar zwaarder met raketten en bommen. Dat is niet zomaar. Dat komt vanwege de aanvoer van nieuw wapentuig en de aankondigingen ervan. Rusland is net als een schaker of dammer : het denkt veel zetten vooruit. Ook dat gebeurt niet zomaar. Vooruitzien is regeren. Daar kan het Westen nog veel van leren. Terwijl het wapenarsenaal van Rusland flink gegroeid is, is die van het Westen tot een zeer laag niveau gedaald. Als Rusland echt kwaad zou willen, dan..... Maar daar geloof ik nog steeds niet in. Het grote kwaad is Amerika. Niet zomaar, maar vanwege hebberigheid en machtswellust.