dinsdag 17 augustus 2021

Zoek dat maar zelf uit!

Een tijdje geleden las ik de vraag : Wat is het beste advies dat je vader je gegeven heeft? Spontaan dacht ik aan het bekende antwoord van mijn vader, dat luidde : "Zoek dat maar zelf uit!"
Ik heb zijn advies opgevolgd en veel zelf uitgezocht. Ik heb zodoende veel geleerd en ben sneller zelfstandig geworden in mijn doen en laten. Natuurlijk waren er ook momenten waarop ik liever zijn hulp ervaren had. Maar die gaf ie op een heel andere manier. Meer als een soort van beloning achteraf. Mijn pa sprak ook vaak niet direct tegen mij. Hij sprak tegen mij over anderen. En zo deed hij dat dus ook als het over mij ging. Hij zei nooit : "Goed gedaan Wimmie!". Maar wel : "Dat is niet goed Wimmie!" Ik heb er verder geen moeite mee. Ik voelde aan wat hij eigenlijk wilde. Met zijn "Zoek dat maar zelf uit", ben ik, zonder internet maar met anderen en Van Dale, veel wijzer en snel zelfstandig geworden. Ik heb de boodschap in en eigen verpakking doorgegeven. Bedankt pa.