zaterdag 14 augustus 2021

Een bekeuring!

Vanmiddag viel er een envelop in de bus, die qua kleur mij ietwat bekend voorkwam. Ik zei tegen Sonja : "Volgens mij is het een bekeuring." Toen ik de grauwe envelop open had gemaakt en er drie a4 tjes uithaalde, bleek ik gelijk te hebben. Het was (weer) een bekeuring uit Duitsland. Maar dit keer niet door mij gescoord. Ten tijde van de overtreding war ich zu Hause.

Komt bij dat de gefotografeerde persoon in de verste verte niet op mij leek. Ik ben natuurlijk so wie so veel knapper en nog veel meer bruiner dan de chauffeur en ik heb grijs haar en ben dus niet blond. En ik draag een bril. Oké, ik ben wel veel ouder. Maar daar heb ik het niet over.
De jongeman heeft een snelheidsovertreding begaan van zo'n 25 km/uur. Dat komt hem op ruim € 95 te staan. Wel veel lesgeld. Ik moet wel wat actie ondernemen, om die Polizei te informeren, dat niet ik, maar iemand anders achter het stuur zat. Ich hab' es nicht gewüsst und auch nicht gemacht.