zondag 15 augustus 2021

Vakantie : volle bak

Dagelijks passeer ik dit plekje. Het een strategisch plekje wat betreft de bank en de afvalbak. Na een lange rit uit de polder kan de fietser hier even bijkomen, alvorens het dorp in te rijden. Andersom voordat de langere trip (meestal zo'n 12 km naar Elburg of Biddinghuizen) begint. Soms zit ik er zelf ook. Als ik Fenna uitlaat en iemand daar zit waarmee ik aan de praat raak. De afvalbak werd steevast aan het begin van een week keurig geleegd. Ik gooi er zelf de gevulde poepzakjes van Fenna
in. Daar is ie oorspronkelijk voor bedoeld.
Sinds de vakantie wordt de afval bak minder frequent geleegd. Terwijl er juist meer fietsers passeren. Dus is de bak vol. Stampvol. Het afval begint op de grond z'n plek te krijgen. En dat is nou net iets wat men de mens wil afleren : geen zwerfvuil produceren.