vrijdag 20 augustus 2021

Retour Harderwijk

Vanmorgen zijn we een bakkie gaan doen in Harderwijk, bij onze oudste zoon en zijn kinderen. Het is iets meer dan 30 km rijden naar dat voormalig vissersstadje. Men heeft het een aantal jaren geleden gemoderniseerd. Of wel : saai gemaakt. Het begin aan de buitenkant op Lelykstad te lijken. Waar ooit een gezellige boulevard was is nu een soort parkeerplaats waar voornamelijk voetgangers lopen. Wat een miskleun! Dus we zijn zeker niet het stadje zelf geweest. Veel te saai.

Onderweg bezochten we wel de supermarkt van Dirk. Normaal blijf ik buiten in de frisse lucht, maar dit keer ging ik mee naar binnen. Sonja had namelijk gezegd, dat de winkel zeer ruim opgezet is. Ik liet me ook overhalen, omdat een moeder een jongetje dat niet de winkel in wilde in haar auto achterliet. Het jochie hing voortdurend op de claxon. Dus toch maar mee de super in.
Het was inderdaad een zeer ruim opgezet interieur. Met brede paden tussen de schappen. Het was daar wel rustig winkelen. We hadden een boodschappenlijstje en werkten dat af. Bij onze zoon aangekomen hoorden we dat het daar in die winkel ook beredruk kan zijn. We hadden dus geluk.
Op de terugweg rond 12.45 uur werden we flink op de huid gezeten door een bestelbus van Groenteproductie Flevoland. Hij kwam vanaf Biddinghuizen met een hoge snelheid aanrijden tot vlak achter ons. Daar bleef hij bumperkleven bij een snelheid van 100 km/uur (autoweg). Pas toen ik opzichtig een foto maakte, creëerde hij afstand. Maar even later haalde hij ons toch in, want 80 km/uur (max toegestaan) was hem niet snel genoeg. Ik vind het niet bepaald slim om met zoveel reclame op een bus zo'n aso rijstijl erop na te houden.