maandag 16 augustus 2021

Einde vakantie

Het regent hier en ik heb de bus gewassen. Voor velen is de vakantie voorbij. Ze hebben in elk geval de laatste dagen nog mooi weer gekend. Hoewel, zo slecht waren de voorgaande weken ook weer niet. Maar ja, ik zeg het vaker : vakantie moet je verdienen. Ik bedoel daarmee niet dat je in de voorliggende periode hard gewerkt moet hebben en/of een voor ieder aangenaam leven heb moeten leiden. Al zinspeelde ik daar wel op ten tijde dat ik nog werkte. Nee, ik bedoel de instelling. Wie vindt dat ie geen leuke vakantie heeft gehad, heeft het er dus zelf naar gemaakt. Want ook als het regent, stormt of koud is, kan een vakantiemens leuke dingen blijven doen en genieten. Doet hij dat niet, dan verdient ie geen vakantie. Dan kan ie blijkbaar geen positieve invulling geven aan minder goede tijden. Ik heb niet over nare zaken als ongelukken, ziekte, overlijden enz. maar over het onaangename weer. Gelukkig komt er weer een periode om ook aan een positieve houding te werken. Tjakkaaa!