dinsdag 31 augustus 2021

Nog een deur lakken en dan...

Voor vandaag heb ik drie actiepunten op mijn lijstje staan. En geen ervan gaat over eten! Dat moet ik als Indo even vooraf kwijt, dan kunnen veel Indo's teleurgesteld afhaken. 😅
Ik zou eerst de buitendeur aan de achterzijde van het huis schilderen. Alleen de binnenkant, want het is een huurhuis. Als de eerste laag erop zit, ga ik de bus klaarzetten. Terwijl de verf droogt ga ik de bus reisklaar maken. Ja, ja, de scholen zijn weer begonnen en het
weer is niet verkeerd, dus gaan we weer op pad. Zo doen de oudjes het.
Inmiddels zit de eerste laklaag erop en staat de bus achter het huis. Hoewel er een fraaie plek is op de stoep (en dus geen inrit, zoals we in eerste instantie dachten), moet de bus op de rijweg staan. Op de stoep blokkeert ie verder niets. Zoals ie nu staat wordt de straat er wel wat smaller door, maar dat is minder erg. Zeggen ze. Zelfs al zou ik de bus met slechts twee wielen een of twee stoeptegels naar rechts parkeren, dan zetten bepaalde mensen hun glas azijn weg om te gaan klagen. Even aanbellen doen ze niet. Ik deed dat een tijdje om de doorgang op de weg ook geschikt te maken voor vrachtwagens. Die rijden hier soms ook door de straat. Ik deed het ook, zodat de bewoners aan de overkant gemakkelijker hun auto's bij de woning konden parkeren en uitparkeren. Zeg maar vanwege een sociale insteek. Zoals hij nu staat is het volgens Handhaving geen probleem. Nou, dan doen we het maar zo. We hoeven in elk geval niet telkens de straat over te steken en ik kan de elektriciteit alvast aansluiten. Voor de koelkast. Het is maar voor een nacht.