vrijdag 20 augustus 2021

Mijn antigriepprik

 Ik herinner me nog, dat ik na een longfunctieonderzoek het advies kreeg ook jaarlijks een antigriepprik te komen halen. Men had astma bij mij geconstateerd. Na wat vragen van mijn kant en bevredigende antwoorden heb ik me laten registreren. Een van mijn vragen was of ik dan echt 100% beschermd zou zijn tegen de griep. Niet dus. Als ik pech zou hebben (een ander griepvirus dan hetgeen ik ingespoten heb gekregen), dan zou ik gewoon weer de griep krijgen. Ik kon niet terugkomen voor een andere prik. Ik kreeg ook te horen, dat het vaccin mij ook tegen andere, nieuwe varianten van het virus zou beschermen. Vanwege mijn opgebouwde weerstand. Ik kon ook gewoon besmet raken en anderen besmetten. Maar ik zou niet of nauwelijks griep krijgen. Dus gewoon elk jaar vaste prik. En ik moet zeggen : ze helpen mij prima. Mijn vaste griepdagen tijdens de winterperiode (meestal in de maand december) zijn sindsdien verdwenen.
Gezien deze ervaring is het mij vreemd, dat de nieuwe vaccins zo snel uitgewerkt zijn en dat voor elke variant een nieuw vaccin moet komen. Maar goed, nu dus de Delta variant. Ik wacht nu op de Foxtrot variant. Misschien wordt het dan pas weer leuk. Niet dansen met Jansen maar met de Corona Foxtrot variant :