zaterdag 28 augustus 2021

Niet gelukt

Mij lukt niet alles hoor. Ik ben ook maar een gesjeesde kantoorpik, die zich op andere terreinen begeeft. Het meeste heb ik geleerd van mijn fouten. 't Is maar dat je het weet. Nog niet zo lang geleden begaf het lampje in de alarmschakelaar het. Gelukkig had ik in het voorjaar een doosje met steeklampjes gekocht. Ik heb toen een aantal kapotte lampjes in het dashboard vervangen. Met succes.
Vandaag heb ik de schakelaar uit z'n houder gewipt en de schakelaar losgemaakt van de stekker. Toen heb ik het rode hoedje met de gevarendriehoek erop verwijderd. Ik zag een soort houdertje dat ik uit de schakelaar getrokken heb. Dat ging vrij soepel. In dat kunststof houdertje (leek op een pincet) zat een steeklampje met een zwart kopje. Aha! Ik was blij dat het geen ander probleem was.
Ik heb het lampje vervangen door een nieuw exemplaar en de houder teruggeplaatst. Vreemd genoeg deed het nieuwe lampje het niet (met verlichting uit- en ingeschakeld). De alarmverlichting zelf en het lampje in het dashboard deden het wel. Maar het lampje in de schakelaar niet. Ik ben nog aan het doormeten geweest, maar aan de spanning ligt het niet. Ik heb het idee dat het euvel in de fitting van het lampje zit. Maar ja, die bevindt zich diep in de schakelaar. Ik ook wat contactspray ingezet, maar ook dat hielp niet.
Ik ben bang dat ik een nieuwe schakelaar moet kopen. Wat denk je dat zo'n stom drukding met lampje kost? Rond de € 50!!! Dus dat wordt een bezoekje aan de sloop. En anders dan maar geen lampje.