donderdag 26 augustus 2021

Bang voor vrouwen?

Met een spleet eh schuin oog keek ik gisteren naar de tv serie van B&B vol liefde. Het andere oog was op mijn Zweedse puzzel gericht. Het valt mij op, dat de mannen die op bezoek zijn bij vrouwen met een B&B nogal terughoudend bezig zijn. Hebben ze soms angst voor vrouwen die zo zelfstandig bezig zijn? Die zakelijk stevig in de schoenen staan? Toen een van de mannen vertrokken was gaf de nog resterende kandidaat op een vraag van de eigenaresse hoe het nu met hem is het antwoord : "Ik mis hem wel." Lekker dan, voor mevrouw. Hij had moeten zeggen dat ie zich vereerd voelt vanwege het feit dat hij van haar mag blijven. En daarop moeten voortborduren met vragen e.d. Maar ja, het vriendje i.c. de medekandidaat is blijkbaar belangrijker. Ik hoorde een vrouw zelfs zeggen : "Ik ga maar naar bed." ook zo'n trieste opmerking als je met z'n tweetjes bent.
Tja, die stiltes. O, wat erg. Geen enkele diepere belangstelling dus voor de dames.
Bert is trouwens ook bang voor vrouwen. Bert is wel consequent. Hij blijft antireclame maken voor zijn b&b. Wat een slechte gastheer en botterik. Meneer zoekt een assertieve vrouw, zei ie. 😂 Wat een humor! Of is het gebrek aan zelfkennis?  Als een vrouw zegt wat zij denkt of wilt, snoert Bert haar op een botte manier de mond. Hij zegt nog net niet : "Bek houden kreng!" Rare vent die Bert. Hij wijst ook constant naar de ander. Typisch dat zijn kandidate nog niet weet of ze zal kappen met Bert. Is de nood zo hoog, mevrouw? Er zijn ook Ernies. Veel leuker! Cliff zong het al : don't talk to him.