donderdag 25 juli 2019

Wat een hitte!

Vanmorgen ben ik dus extra vroeg aan de slag gegaan. Het was vrij koel buiten en dan kan een mens nog knipperen met de ogen zonder te gaan zweten. Ik heb eerst Fenna uitgelaten. We hebben door het bos gewandeld. In de schaduw. Het stuk dat we moeten overbruggen om van huis daar te komen, lopen we voornamelijk in de schaduw. Maar ja, die eigenwijze teef gaat toch telkens in de zon lopen. 's Middags ook zo, terwijl de klinkers en tegels behoorlijk heet zijn. Nee hoor, madame trippelt gewoon in de zon. Thuis zoekt ze wel koele plekken op om te gaan liggen. Terwijl het in huis een stuk koeler is.
Ik heb daarna wat zitten klooien met het alarmsysteem van de bus. Mijn grijze massa liet me weer eens in de steek, met gevolg dat ik een belangrijk onderdeeltje kwijtraakte. Ik had namelijk in mijn enthousiasme een simkaart omgetoverd in een microkaart. Hij had een standaard kaart moeten zijn. Omdat de handleiding aangaf de andere adapters goed te bewaren, heb ik die raad opgevolgd. Alleen weet ik niet meer waar ik die onderdeeltjes gelegd heb. Haha! Met gevolg dat ik na lang zoeken besloot naar zo'n telefoonwinkel te gaan. Daar had men een mooie oplossing voor mijn probleem : een kaart met verschillende adapters. Van normaal en micro tot aan nano. En dat voor slechts €3,=. Dus ik ben weer gered. Ik doe veel dingen die ik voorheen op de automatische piloot deed, bewuster. Het klinkt misschien raar, maar ik praat dan tegen mezelf. Als ik een deur op slot draai, zeg ik : "Je hebt de deur op slot gedaan." Het is me maar al te vaak gebeurd, dat ik me dat niet meer kon herinneren. Dus ging ik weer terug om de deur te controleren. Het is me nog niet overkomen, dat ik enkel met een losse riem buiten loop, omdat ik Fenna ben vergeten. Maar wie weet. Ach, het vergeten is soms wel ergerlijk maar ik lach er maar om.